آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید

  • کد خبر: ۲۳۷۷۰۰
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید
یکی از رایج‌ترین سرقت‌هایی است که این روزها اتفاق می‌افتد، اما شاید خیلی‌ها ندانند که اگر قربانی دزدان شدند، باید چه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، فریده مهرالحسنی، وکیل پایه‌یک دادگستری در این باره می‌گوید: اگر زمانی تلفن همراه شما به سرقت رفت، بهتر است بلافاصله با پلیس ۱۱۰تماس بگیرید و اعلام سرقت کنید. مأمور کلانتری با مراجعه به محل وقوع جرم، صورت‌جلسه سرقت را تنظیم می‌کند. کار دیگر این است که به نزدیک‌ترین کلانتری محل سرقت مراجعه کنید و گزارش سرقت و درخواست ردیابی تلفن همراه دهید.

او می‌افزاید: سپس شکایت خود را ازطریق دفاتر خدمات قضایی یا از طریق سایت «عدل ایران» ثبت کنید. برای ثبت از طریق سامانه عدل ایران، فرد باید دارای حساب کاربری ثنا باشد.

مهرالحسنی ادامه می‌دهد: همچنین سریعا برای مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنید، زیرا مسئولیت هر گونه ارتکاب جرم از قبیل کلاهبرداری، مزاحمت، تهدید با سیم‌کارت بر عهده صاحب سیم‌کارت است.

او اضافه می‌کند: برای مسدود کردن سیم‌کارت، با مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی‌های اپراتور‌ها و ارائه کارت شناسایی درخواست مسدود کردن سیم‌کارت مسروقه را دهید. همچنین می‌توانید با شماره اپراتور مورد نظر تماس بگیرید و تقاضای مسدود کردن سیم‌کارت مسروقه را اعلام کنید.

این وکیل پایه‌یک می‌گوید: توجه داشته باشید هنگامی که برای اعلام سرقت تلفن همراه خود به کلانتری مراجعه می‌کنید، حتما مدارک مربوط به فاکتور خرید تلفن همراه، شماره پشت جعبه تلفن همراه را همراه داشته باشید. بعد از ثبت مدارک، پرونده به دادسرا ارسال و تحقیقات پلیس برای شناسایی سارق آغاز می‌شود. زمانی که تحقیقات توسط دادسرا تکمیل شد، پرونده برای ادامه روند رسیدگی به دادگاه ارسال می‌شود.

او می‌افزاید: ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که اگر سارق شناسایی نشد، چگونه می‌توان به پیدا شدن گوشی سرقتی امید داشت. در جواب باید گفت همه‌چیز بستگی به سیستم ردیابی و نوع تلفن همراه مسروقه دارد. گاهی می‌توان از طریق نرم‌افزار‌ها گوشی سرقتی را راحت‌تر ردیابی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->